Paul Krugerschool

Aan de Fischerstraat 133 is nu de christelijke basisschool Paul Kruger gevestigd, een school die hoort bij de Stichting Christelijk Onderwijs Haaglanden (SCOH).

OBS de Springbok Wolmaransstraat

Naast de Paul Krugerschool staat de openbare basisschool De Springbok, met een hoofdingang aan de Wolmaranstraat. De schoolgebouwen zitten aan elkaar vast.

De directie van beide scholen, Jeannet Carelsen van de Paul Krugerschool en Rebecka Buter van OBS de Springbok hebben samen met het bestuur van de SCOH het initiatief genomen voor een plaquette ter herdenking aan de leerlingen die in de Tweede Wereldoorlog op die het Joodsch Lyceum bezochten en de dood vonden in de concentratiekampen. Als voorbereiding op de onthulling van de plaquette hebben de leerlingen van groep 8 van beide scholen 4 lessen gekregen over de Tweede Wereldoorlog en de geschiedenis van het Joodsch Lyceum. De website hoort bij de plaquette en de lessen.